112 ÇAĞRI MERKEZİ SİSTEMİ...

112 ÇAĞRI MERKEZİ SİSTEMİ...

Böylece, ambulans, itfaiye, jandarma, emniyet ve gerekli tüm diğer birimlerin aynı mekânda olduğu (112 Acil Çağrı Merkezleri) ve koordinasyon imkânı sağlayan model ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmaları amaçlanmıştır.

29.11.2021 1491

  Ülkemizde farklı acil yardım çağrıları için kullanılan 7 kuruma ait acil çağrı numaralarının (İtfaiye: 110, Jandarma: 156, Polis: 155, Sağlık: 112, Orman: 177, Sahil Güvenlik: 158, AFAD: 122) tek numara (112) altında toplanması amacıyla geliştirilmiştir.   Böylece, ambulans, itfaiye, jandarma, emniyet ve gerekli tüm diğer birimlerin aynı mekânda olduğu (112 Acil Çağrı Merkezleri) ve koordinasyon imkânı sağlayan model ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmaları amaçlanmıştır.  

   

 

112 Acil Çağrı Merkezi Sisteminin üç temel amacı vardır;  

  1. Acil durumlarda, birden çok numara yerine, tek bir numarayı (112) bilmenin yeterli olması,
  2. Acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede koordine olmalarının sağlanabilmesi,
  3. Kurumların, gereksiz ve asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışmasının sağlanması.

 

Projenin Çalışması ve Yönetimi

Başkanlığımız tarafından üretilen Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri Yazılımı 21 ilde devreye alınmış olup, 25 ilin alt yapısı İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından tamamlandığında, bu illerin devreye alım süreci hızlı bir şekilde yürütülecektir.
4'er kişiden oluşan gruplar, 5'er gün süreyle görevlendirilerek, eğitim/devreye alım çalışmalarını İl 112 Acil Çağrı Merkezlerinde sürdürmektedir.
Tüm illerde, 4 ana kurum (Sağlık 112, Polis 155, Jandarma 156, İtfaiye 110) devreye alındıktan sonra, ASELSAN bünyesinde bulunan 24 il, Yeni Nesil 112 Yazılımına taşınacaktır.   Yürütülen Çalışmalar 

  • Yeni Nesil 112 yazılımının tüm ülkede yaygınlaştırılması çalışmaları 
  • AFAD, Orman, Sahil Güvenlik Kurumu çağrılarının Yeni Nesil 112 Yazılımına dahil edilmesi,
  • Harita altlığında Emniyet ve Jandarma araçlarının konumlarının görüntülenebilmesi için Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığından araç bilgileri servisi alınması,
  • ASELSAN yazılımını kullanan 24 ildeki sorunlar ve teknik ihtiyaçların belirlenmesi ve İller İdaresi Genel Müdürlüğüne raporlanması,
  • Akıllı Ambulans Mobil Uygulaması projesi kapsamında,ambulans personelinin kullanacağı tablet uygulaması tarafımızdan geliştirilmekte ve Bolu ilinde pilot çalışması uygulanmaktadır.
  • Harita modülü kapsamında
    • Hassas konum verisi alma ve katman şeklinde haritada görüntüleme,
    • Gelişmiş harita altlığının oluşturulması (Tüm cadde, bulvar, sokak ve mahalle isimleri, hastaneler, okullar vb.) sağlanmıştır.
  • İş zekası raporlarının mobil uygulama üzerinden takip edilebilmesi çalışmaları devam etmektedir.
  • Mobil uygulamamız ile vakaya atanan ekiplere olay ile ilgili bilgilerin anlık iletilmesi ve vaka yerine tarfik durumuna göre en hızlı ve en kısa yol tariflerinin yapılması sağlanmıştır.
  • Devreye alınan 21 ilin; 20'sinde İtfaiye 110, 21'inde Jandarma 156, 20'sinde Sağlık 112, 19' unda EGM 155 Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezi yazılımına dahil edilmiştir.

 

Yeni Nesil 112 ile Sunulan Hizmetler 

Çağrı İşlemleri
Çağrı sahiplerinin ihtiyaçları doğru şekilde tespit edilip, asılsız çağrıların süzülmesi ile ilgili kurumların daha hızlı hizmet verilmesi sağlanmaktadır.
Ekip Sevki
Vaka noktasında en kısa sürede ulaşabilecek ekipler, harita üzerinden 112 operatörüne gösterilmektedir. Böylece acil durum ihtiyacı bulunan vatandaşlarımıza en kısa sürede hizmet sağlanması amaçlanmaktadır.
İstatistik Takipleri
Kurumlar, hem illere göre hem de tüm Türkiye'de gerçekleşen aramaları, olay ve ihbarlara ait istatistikleri doğru bir şekilde merkezi olarak temin edebilmekte ve veri analitiği ve yapay zeka temelli vaka analizlerinden faydalanmaktadır.
 

Yabancı Dil Desteği

Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi ile ülke genelini kapsayacak  Ankara merkezli bir altyapı oluşturulmuş olup mükerrer yatırımların önüne geçilmiştir. Herhangi bir ildeki çağrı merkezine yabancı bir dilde çağrı düştüğünde alınan çağrı Ankara Merkez Acil Çağrı Merkezine Yeni Nesil 112 Yazılımı sayesinde yönlendirilmektedir.
112'yi arayan ve yabancı dil konuşan kişiler İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde taleplerini  Ankara 112 Acil Çağrı Merkezindeki yabancı dil havuzu operatörlerine iletebilmekte ve acil çağrı hizmetlerinden faydalanabilmektedir.    2020 Yılı Mart Ayı İstatistikleri      

  e-Çağrı(e-Call) e-Call projesi Araç İçi Acil Çağrı Sistemidir.
Kaza anında 112 Acil Çağrı Merkezinin otomatik olarak aranması ile kazazede bilinçsiz olsa dahi, kaza yerinin coğrafi koordinatlarının ve ilgili diğer bilgilerin çağrı merkezine iletimi sağlanmaktadır.
Ayrıca acil çağrı butonuna manuel olarak basılmasıyla 112 Acil Çağrı Merkezleri aranabilmektedir.        

e-Çağrı(e-Call) Testleri

10.000 km Saha Testleri;

  • Volvo
  • Mercedes
  • BMW
  • Hyundai
  • Toyota
  • Ford firmaları ile gerçekleştirilmiştir.

Yeni Nesil 112 Yazılımı ile Türkiye genelinden gerçekleşen e-Çağrılar (e-CALL), Ankara Çağrı Merkezi üzerinden karşılanmaktadır. Proje uygulamaya alındıktan bu zamana kadar 2705 çağrı gelmiştir.           Engelsiz 112  Yeni Nesil 112 projesi kapsamında, engelli vatandaşlarımızın da acil durumlarda kullanabileceği bir uygulama geliştirilmiştir. Engelsiz 112 Projesi, engelli vatandaşlarımızın, ücretsiz olarak telefonlarına / tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkan sağlamaktadır. Engelsiz 112 Uygulaması yazılım geliştirme süreçleri tamamlanarak 08.04.2019 tarihinde mobil marketlere yüklenmiştir.
Toplam Android İndirme Sayısı:4000
Toplam IOS İndirme Sayısı : 937
Uygulama üzerinden karşılanan çağrı sayısı: 6083          
    Proje de yapılan çalışmalar:  

Projenin Sonucu

  Yeni Nesil 112 yazılımı kapsamında;

  • IMEI numarası sahiplerinin BTK'dan sorgulanması için BTK'dan servis temini,
  • Yeni Nesil 112 Yazılımından alınan verilerin Valilere ve Kaymakamlara sunulabilmesi için yönetici paneli oluşturulması,
  • Veri analitiği temelli vaka analizi ve raporlama modülü,
  • Apple AML servisi için Sağlık Bakanlığı ile iş birliği,
  • Google ELS servisi entegrasyonu,
  • Konuşmaları metne dökme teknolojisi (speech-to-text) entegrasyonu ile;
    • Vaka analizi
    • Duygu durum analizi
    • Diyalogların yapısal özelliklerinin tanımlanarak, operatörlerin yönlendirilmesi
  • Drone Ambulansların 112 Acil Çağrı Merkezleri ile entegrasyonlarının sağlanması çalışmalarına başlanacaktır.

Kaynak: İÇİŞLERİ BAKANLIĞI