Böylece, ambulans, itfaiye, jandarma, emniyet ve gerekli tüm diğer birimlerin aynı mekânda olduğu (112 Acil Çağrı Merkezleri) ve koordinasyon imkânı sağlayan model ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmaları amaçlanmıştır.
Ülkemizde farklı acil yardım çağrıları için kullanılan 7 kuruma ait acil çağrı numaralarının (İtfaiye: 110, Jandarma: 156, Polis: 155, Sağlık: 112, Orman: 177, Sahil Güvenlik: 158, AFAD: 122) tek numara (112) altında toplanması amacıyla geliştirilmiştir. Böylece, ambulans, itfaiye, jandarma, emniyet ve gerekli tüm diğer birimlerin aynı mekânda olduğu (112 Acil Çağrı Merkezleri) ve koordinasyon imkânı sağlayan model ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmaları amaçlanmıştır.
112 Acil Çağrı Merkezi Sisteminin üç temel amacı vardır;
Başkanlığımız tarafından üretilen Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri Yazılımı 21 ilde devreye alınmış olup, 25 ilin alt yapısı İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından tamamlandığında, bu illerin devreye alım süreci hızlı bir şekilde yürütülecektir.
4'er kişiden oluşan gruplar, 5'er gün süreyle görevlendirilerek, eğitim/devreye alım çalışmalarını İl 112 Acil Çağrı Merkezlerinde sürdürmektedir.
Tüm illerde, 4 ana kurum (Sağlık 112, Polis 155, Jandarma 156, İtfaiye 110) devreye alındıktan sonra, ASELSAN bünyesinde bulunan 24 il, Yeni Nesil 112 Yazılımına taşınacaktır. Yürütülen Çalışmalar
Çağrı İşlemleri
Çağrı sahiplerinin ihtiyaçları doğru şekilde tespit edilip, asılsız çağrıların süzülmesi ile ilgili kurumların daha hızlı hizmet verilmesi sağlanmaktadır.
Ekip Sevki
Vaka noktasında en kısa sürede ulaşabilecek ekipler, harita üzerinden 112 operatörüne gösterilmektedir. Böylece acil durum ihtiyacı bulunan vatandaşlarımıza en kısa sürede hizmet sağlanması amaçlanmaktadır.
İstatistik Takipleri
Kurumlar, hem illere göre hem de tüm Türkiye'de gerçekleşen aramaları, olay ve ihbarlara ait istatistikleri doğru bir şekilde merkezi olarak temin edebilmekte ve veri analitiği ve yapay zeka temelli vaka analizlerinden faydalanmaktadır.
Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi ile ülke genelini kapsayacak Ankara merkezli bir altyapı oluşturulmuş olup mükerrer yatırımların önüne geçilmiştir. Herhangi bir ildeki çağrı merkezine yabancı bir dilde çağrı düştüğünde alınan çağrı Ankara Merkez Acil Çağrı Merkezine Yeni Nesil 112 Yazılımı sayesinde yönlendirilmektedir.
112'yi arayan ve yabancı dil konuşan kişiler İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde taleplerini Ankara 112 Acil Çağrı Merkezindeki yabancı dil havuzu operatörlerine iletebilmekte ve acil çağrı hizmetlerinden faydalanabilmektedir. 2020 Yılı Mart Ayı İstatistikleri
e-Çağrı(e-Call) e-Call projesi Araç İçi Acil Çağrı Sistemidir.
Kaza anında 112 Acil Çağrı Merkezinin otomatik olarak aranması ile kazazede bilinçsiz olsa dahi, kaza yerinin coğrafi koordinatlarının ve ilgili diğer bilgilerin çağrı merkezine iletimi sağlanmaktadır.
Ayrıca acil çağrı butonuna manuel olarak basılmasıyla 112 Acil Çağrı Merkezleri aranabilmektedir.
10.000 km Saha Testleri;
Yeni Nesil 112 Yazılımı ile Türkiye genelinden gerçekleşen e-Çağrılar (e-CALL), Ankara Çağrı Merkezi üzerinden karşılanmaktadır. Proje uygulamaya alındıktan bu zamana kadar 2705 çağrı gelmiştir. Engelsiz 112 Yeni Nesil 112 projesi kapsamında, engelli vatandaşlarımızın da acil durumlarda kullanabileceği bir uygulama geliştirilmiştir. Engelsiz 112 Projesi, engelli vatandaşlarımızın, ücretsiz olarak telefonlarına / tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkan sağlamaktadır. Engelsiz 112 Uygulaması yazılım geliştirme süreçleri tamamlanarak 08.04.2019 tarihinde mobil marketlere yüklenmiştir.
Toplam Android İndirme Sayısı:4000
Toplam IOS İndirme Sayısı : 937
Uygulama üzerinden karşılanan çağrı sayısı: 6083
Proje de yapılan çalışmalar:
Yeni Nesil 112 yazılımı kapsamında;
Kaynak: İÇİŞLERİ BAKANLIĞI